Köpvillkor

Kunduppgifter

Första gången du handlar hos oss ber vi dig fylla i dina kunduppgifter. De personuppgifter du lämnar vid beställning behandlas konfidentiellt och lämnas aldrig ut till tredje part utan ditt medgivande. Du har alltid rätt att ta del av dina registrerade uppgifter och vill du ta bort uppgifterna hos oss så ordnar vi det. Det är viktigt att du anger rätt e-mailadress då orderbekräftelsen skickas dit. Du kan alltid ändra dina kunduppgifter genom att logga in och klicka på "Ditt konto"

Betalning Klarna

I samarbete med Klarna erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning.
Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja den betalmetod som passar dig bäst. Du kan även själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod, läs mer på Klarna.se. Fakturor skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar. Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du hos Klarna.se. För information om din betalning kontakta Klarna via https://klarna.com/sv/kundservice


Leveranstid 2-5 arbetsdagar på lagervaror och 5-14 arbetsdagar på beställningsvaror om varan finns i lager hos våra leverantörer. Vi kan tyvärr inte lagerhålla alla våra produkter så kolla lagersaldot innan du beställer om du vill ha varan omgående. Lagersaldot kan ibland vara vara missvisande så maila oss innan du beställer om du behöver varan omgående. Våra leveranser sköts av Posten, UPS, DHL och DB Schenker.


Norge Finland Danmark
All försäljning till Norge Finland och Danmark sker mot förskottsbetalning, kontakta oss för fraktkostnader och mer information.


Garanti

Vi tillämpar 12 månaders garanti beträffande material- och bearbetningsfel. Produkten skall monteras fackmannamässigt, för eventuella skador som uppkommer vid montering eller användandet av våra produkter ansvaras ej. Produktgaranti gäller ej för förbrukningsvaror som t.ex lampor, dioder, LED´s och neon.  

Spara alltid ditt kvitto/faktura! Fakturan gäller som garantibevis!

Saknar du kvitto? Då kan du logga in hos oss och hitta det under ditt konto!

Obs! Vid garantianspråk står kunden för frakten till oss, och vi står för frakten tillbaks.

 

Reklamationer

Vi kontrollerar alla varor innan vi skickar ut dem, men skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel produkt eller fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-mail så att vi kan rätta till felet.

Vid skadad vara:

1. Ta ett kort på den skadade varan och även på emballaget.
2. Skicka bilderna och beskriv vad som är trasigt till [email protected]
3. Kom ihåg att ange ditt ordernummer.
4. Vi gör en bedömning om det är fraktbolaget eller vi som kommer stå för skadan.
    - Om fraktbolaget, så gör vi en reklamation och avvaktar besked ca 1 vecka.
5. När vi har fått besked från fraktbolaget eller om vi står för skadan så skickar vi en fraktsedel som du sätter på din produkt och skickar den till oss.
6. Vi kontrollerar den trasiga produkten och skickar den nya produkten så snart den finns på vårat lager.

Kontakta oss alltid om du önskar returnera en felaktig vara så skickar vi en retursedel (gäller ej om du beställt fel vara). Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.


Outlösta paket

Outlösta paket debiteras med 400-800 kr så hämta ut ditt paket i tid. Liggetiden är endast 14 dagar!!

Om du skulle ångra dig

Konsumentköplagen gäller när du handlar hos oss, dvs du har 14 dagars ångerrätt (gäller från det datum då du får ditt avi). Varan skall vara oanvänd och oskadad i originalförpackning. Du bör också bifoga också kopia på följesedel och kvitto. Vi betalar tillbaka värdet på varan (ej frakt och expeditionsavgift). Skicka varorna i postpaket och ange till vilket konto du vill ha dina pengar insatta. Glöm inte bankens clearingnummer.  Återbetalning görs inom 30 dagar. Kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka något. Vi hämtar inte ut paket utan att ha kommit överens innan och löser inte heller ut postförskott.

Avbokar du din order när vi börjat behandla eller beställt varor från vår leverantör kommer vi att debitera dig en avgift på 500kr, denna avgift tar vi även ut när du returnerar en order. Detta gäller alla beställningar över 1000kr.


Retur av glasfiberdelar

När du vill returnera glasfiberdelar så återbetalar vi endast 50% av värdet på delarna (med undantag för mindre delar som inte är skrymmande). Detta pga att vi tillverkar dessa på beställning och att glasfiberdelarna är känsliga mot att fraktas omkring. När dom skickas läggs mycket energi på att paketera dom väl för att skador inte ska uppkomma, det är väldigt sällsynt att vi får tillbaka en returnerad glasfiber produkt utan skador och detta pga bristande emballage, så därför tar vi ut en avgift på 50% som ska täcka upp för dessa skador som kan förekomma. Märker vi att kunden uppenbart inte ens försökt att emballera delarna väl kommer vi att returnera dessa till dig som kund och du kommer att behöva betala hela beloppet.


Behandling av personuppgifter

När du handlar på styling4u.se uppger du information som namn, adress, e-postadress och telefonnummer, och i samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använd er dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi behandlar dina personuppgifter med högsta försiktighet och garanterar, i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL 1998:204), att dina kunduppgifter endast används av styling4u.se.

Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.


Företag

Om du handlar till ditt företag gäller inte konsumentköplagen..